Get Adobe Flash player
דף הבית המעבר לחיים קודמים היכל הזכרנות
אזהרה: החומר בקורס זה מיועד להעשרה ולהרחבת אופקים בלבד ואין לבצע טיפולים בהסתמך עליו

שחזור גלגולים: היכל הזכרונות

היכל הזכרונות הוא "שער הכניסה" אל הגלגולים הקודמים. היכל הזכרונות נמצא במרכזה של קרחת היער אליה הגיע המטופל כשיצא מהיער. 

 

קרחת היער מוצפת האור מסמלת את המקום המואר בתת המודע של המטופל, המקום אליו מכוון הטיפול.

 

עם היציאה מהיער, יש לתת למטופל זמן קצר לעצמו, כשהוא מאפשר לעיניים להתרגל אל האור החזק, השופע, אחרי השהִיָּה ביער החשוך: "עמוד בפתח קרחת היער ותן לעיניך להתרגל לאור השמש השופע"

 

ההיכל

במרכז קרחת היער ניצב היכל. היכל הוא מבנה, אך לא סתם מבנה. הוא יכול להיות משהו מפואר (ארמון, למשל), אך לא רק ולא בהכרח. ההיכל יכול להיות מבנה בעל קונוטציה דתית, בית המקדש כונה 'היכל' (זכור הביטוי "צלם בהיכל"), וארון ספרי התורה בבית הכנסת נקרא גם הוא 'היכל'. מצד שני, מבנה גדול הַמְּרַכֵּז פעילות ציבורית עשוי גם הוא להיקרא 'היכל' - למשל "היכל הספורט". ובכל מקרה, ולעניננו, המילה 'היכל' נושאת גם קונוטציה רוחנית.

 

עליך להסב את תשומת ליבו של המטופל להיכל, מבלי להוסיף כל תיאור. בקש ממנו לתאר בקול את ההיכל. גדול? קטן? מה צבעו? שלח אותו אל פתח ההיכל. אם אינו רואה אותו, בקש ממנו לטייל סביב ההיכל עד שימצא את הפתח.

 

המדריך הרוחני

המדריך הרוחני...בפתח ההיכל ניצבת דמות. יש לציין "דמות" ולא משהו מוגדר. המטופל יחווה לעצמו את דמות המדריך הרוחני שלו. בדרך כלל יופיע איזה ארכיטיפ - זקן, ברהמין, בעל חיים, חוצן. לעיתים זוהי דמותו של מישהו המוכר למטופל ולעיתים מדובר בסמל - למשל כלב המסמל נאמנות וכו'. לא כל המטופלים יכולים "לראות" ממש דמות, משהו ממשי וברור. במקרה הזה "הדמות" יכולה להיות גם משהו מטושטש, אנרגיה כלשהי או מקור אור. 

 

הדמות הזו היא המדריך הרוחני של המטופל. יש לאפשר למטופל להתמודד עם הנוכחות של המדריך הרוחני ולהכירה.

 

שים לב: יש מטופלים שמתחברים פחות למדריך. את זה תגלו עוד בשיחה המקדימה, בעת תיאור התהליך. ואז יש להסביר את המהות של הדמות שיכולה להיות גם "האני הגבוה", "ההיבט החכם והיודע" של המטופל וכו'.

 

בקש מהמטופל לתאר את המדריך: "איך הוא נראה? מה גילו? מה מינו?. אחר כך, בקש מהמטופל לגשת אל המדריך ולדבר איתו. "ברך אותו לשלום, שאל אותו לשמו, בקש ממנו לשמוע ממך את סיבת בואך ותאר בפניו את הנושא לשמו באת". שאל את המטופל: "מה שמו של המדריך? איך הוא הגיב לנושא שבו אתה רוצה לטפל?

 

לעיתים, המטופל יציג את הנושא, אך המדריך לא יקבל זאת. הוא יאמר שזו אינה מטרת הביקור האמיתית ויתקן אותה או שיעזור לנסח את העניין בצורה מדויקת יותר. יכול גם להיות שהוא ייתן מידע נוסף, או שיאחל הצלחה.

 

חשוב: עלול להיות מצב שבו המדריך "לא נחמד", מפחיד את המטופל, מאיים ומנסה למנוע ממנו להמשיך ב"מסע". לפעמים הוא עשוי לעשות זאת גם בדרך נעימה - "אתה לא מוכן עדיין". עליך לוודא שהמטופל נחוש בהחלטה להמשיך.

 

אמור למטופל לבקש מהמדריך להילוות אליו אל תוך היכל הזכרונות והורה לו להיכנס אל תוך המבנה.

 

היכל הזכרונות 

עם הכניסה אל תוך ההיכל, אמור למטופל: "לא משנה מה גודלו של ההיכל בחוץ – בפנים הוא גדול מאוד ומואר". לקביעה זו יש משמעות. ההנחיה הזו היא לצורך ההעצמה והרחבת האפשרויות של המימד האחר. בעולם "האמיתי", שלנו, מבנה הקטן מבחוץ, קטן גם בפנים. כאן, מתקיים מימד אחר. ההיכל הוא מקום שבו הדברים פועלים אחרת. קביעת המצב הזה מכינה את המטופל והוא אינו מופתע כאשר הוא נכנס לגלגול חיים אחר.

 

אמור למטופל: "הסתכל סביב, אתה נמצא במקום גדול ומואר שיש בו דלתות". אין לציין כמה דלתות, השאר למטופל להחליט כמה דלתות יש שם. בהנחיה, המשמעות של ציון עובדת קיום הדלתות שווה ל: "אתה רואה דלתות". לא לשאול, לא להותיר ברירה. אם אינו רואה, החלט בשבילו שהוא רואה דלתות, ומיד אחר כך שאל "כמה דלתות אתה רואה?" ומיד לאחר שיענה אמור: "כל דלת מובילה לגלגול חיים אחד, רלוונטי למה שבאת אליו, אבל רק אחת מהדלתות מסמנת להתקרב אליה, כי היא הפתח למקום הנכון ביותר לנושא. איזו דלת קראה לך?" כשישיב, אמור לו: "בספירה שלי מ-1 עד 3, פתח את הדלת, עבור אותה וסגור מאחורייך. כשתעבור אותה, תהיה בזמן אחר, בגלגול אחר, בחיים אחרים. אחת, שתיים שלוש".

 

את הפעולה הזו יש לקבע. הספירה לא משאירה למטופל כל ברירה, ולספירה שלך הוא ייגש לדלת יפתח אותה ויעבור דרכה לצד השני.

אל השיעור הקודם אל השיעור הבא